Jak działają algorytmy Google Pingwin i Panda
Dzisiejsi użytkownicy komputerów nie do końca wiedzą wszystko o funkcjach Google. Jak powszechnie wiadomo wyszukiwarka Google to jedna z topowych wyszukiwarek na całym świecie. Niemalże każdy jej używa. Jednak mało osób wie o użytecznych funkcjach. Osoby bardziej obeznane w nowoczesnych technologiach wiedzą, jakich algorytmów używa Google. Wyszukiwarka ta wprowadziła algorytmy o pozornie przyjaznych nazwach, między innymi panda i pingwin. Dla pozycjonerów stron internetowych mogą one być niestety zmorą. Ich działanie na pierwszy rzut oka jest nieszkodliwe, jednak jeżeli osoba pozycjonująca stronę umieści link o niskiej jakości, Google to zauważy i usunie stronę z listy wyszukiwania. Poznajmy nieco bliżej każdy z algorytmów.
Algorytm Pingwin
Algorytm ten został wprowadzony przez Google w 2012 roku. Jego pierwsze działanie miało ograniczyć ilość spamu w sieci, które wiązało się z wykorzystaniem linków o niskiej jakości. Algorytm ten systematycznie od 2012 roku był uaktualniany. Obecnie w sieci dostępna jest wersja 4.0. Pingwin po wszystkich aktualizacjach działa w czasie rzeczywistym. Jest to bardzo istotny element. Jeżeli strona zostanie ukarana przez algorytm, nie wymagane będzie to, żeby czekać do kolejnej aktualizacji. Najnowsza wersja Pingwina będzie bardziej szczegółowa od swoich poprzedników. Wprowadzono to specjalnie na potrzeby usuwania spamu z sieci. Pozycjonerzy mogą zauważyć bardzo różniące się działanie najnowszej wersji algorytmu. Jeżeli Google zanotuje źródło spamu z danej strony, jej pozycja nie będzie obniżana tylko linki będą ignorowane. Dla Google pozycjonerzy stron, którzy stawiają na uczciwe działania staną się osobami o dużo większej wartości, niż pozycjonerzy, którzy grają nieczysto i używają nienaturalnych linków do tego, aby podnieść pozycję swojej strony internetowej.
Algorytm Panda
Algorytm Panda został stworzony w 2011 roku, po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych. Jednak jeszcze tego samego roku dotarł on do Polski. Głównym zadaniem Pandy jest to, aby zwiększyć jakość wyników wyszukiwania jednocześnie ograniczając przy tym widoczność stron, na których znajdują się mało wartościowe treści, bądź skopiowane teksty z innych stron. Ostatnia aktualizacja algorytmu Panda miała miejsce w 2014 roku. Wersja ta miała na celu wypromowanie wartościowych treści ze małych i średnich serwisów. Każdy pozycjoner powinien wiedzieć, że treści zamieszczane przez niego na internetowej stronie powinny być unikalne oraz przekazywać wartościowe informacje. Doskonałym atutem, który pozytywnie wpływa na jakość pozycjonowania jest zamieszczanie grafiki oraz filmików. To właśnie dzięki wprowadzeniu do listy polskiego wyszukiwania algorytmu Panda małe serwisy o wartościowych treściach mogły uzyskać wysoką pozycję w rankingu wyszukiwań Google.