Marketing internetowy – nowe oblicze marketingu

Marketing internetowy jest jedną z najmłodszych gałęzi marketingu, która swój początek zawdzięcza spektakularnemu rozwojowi Internetu , co dało właścicielom firm gigantyczne możliwości dotarcia do odbiorcy. Marketing internetowy znany jest również jako marketing interaktywny lub e-marketing i obejmuje wszystkie czynności zmierzające do wprowadzenia określonej marki bądź usługi na rynek i jego jak najlepszego upowszechnienia w sieci tak, aby dotarł do możliwie najszerszego grona ewentualnych klientów. Metody, którymi posługuje się marketing internetowy to między innymi budowa stron internetowych, ich pozycjonowanie, reklamy Google, wpisy do katalogów stron, portale społecznościowe itd. Statystyczny użytkownik Internetu bądź przedsiębiorca, który rozpoczyna działalność w sieci może mieć spory problem ze zrozumieniem procesów związanych z wypromowaniem swojej firmy w sieci. Będzie mu także trudno wybrać takie działania, które będą dla niego i jego firmy najbardziej korzystne.


Pierwszym i fundamentalnym krokiem do poprawy widoczności marki w Internecie jest posiadanie funkcjonalnej i solidnie wykonanej strony internetowej. Nie dość, że jest ona lepiej odbierana przez potencjalnych klientów, to dużo lepsze efekty przyniesie jej pozycjonowanie. Dobrze widoczna strona www pozwala dotrzeć do tych odbiorców, do których poza Internetem, firma nie miałaby możliwości trafić. Marketing internetowy prócz promowania produktu i maksymalizacji dochodu firmy pozwala również na tworzenie wizerunku firmy, bezpośredni kontakt z klientem, a także na zdobycie opinii klientów na temat produktu czy usługi. W rzeczywistości w e-marketingu relacje na linii producent-konsument są podstawąpozycji firmy i właśnie do ich utrwalenia zmierzają wszelkie wykorzystywane przez marketing internetowy metody. Przedsiębiorca dbający o kontakt z konsumentem może zaadaptować produkty do zmieniających się potrzeb konsumentów. Wymiana maili, komentarze na portalach społecznościowych czy specjalistyczne posty nie tylko umożliwiają uzyskanie opinii na temat marki, ale bez względu na treść sprawiają, że jest ona ciągle aktywna w sieci i ma coraz szerszy zasięg. Ponadto odbiorca odgrywa tu znaczącą rolę. Nie jest on tylko kolejnym klientem kupującym produkt, ale jednostką, która jasno wyraża własną opinię i informuje o swoich potrzebach.
Wszystko to, o czym napisano wcześniej to jedynie mały wycinek informacji dotyczących marketingu internetowego. Prowadzenie dynamicznej kampanii wymaga ogromu pracy i wykorzystania dużej liczby kanałów prowadzących do odbiorcy. Należy pokazać, że jest się profesjonalistą dbającym o kontakt z klientami, podążać za trendami i być tam, gdzie może pojawić się potencjalny odbiorca.


Przedsiębiorcy, którzy zamierzają rozpocząć działalność w sieci, ale nie wiedzą od czego zacząć, mają możliwość skorzystania z wielu szkoleń z zakresu e-marketingu. Dużą gamę kursów i szkoleń dotyczących e-marketingu można znaleźć wchodząc na stronę influentiq.pl. Korzystając z przedstawionych tam ofert można zdobyć wiedzę między innymi jak pozyskać klientów w Internecie, jak prowadzić kampanie reklamowe na portalach społecznościowych, jak budować strony internetowe i blogi. Dla tych, którzy ukończą zaproponowane tam szkolenia marketing internetowych nie będzie miał tajemnic, a procesy, związane z promowaniem marki w sieci będą przejrzyste i zrozumiałe.